dálnice D1, stavba mostů, zpoždění projektu, zkrácení výstavby, ekonomické přínosy, blog, blogall
Práce na dálnici D1 mezi Přerovem a Říkovicemi pokračují, s důrazem na dokončení třinácti mostů. Díky dobrému nasazení se tým vyrovnal se zpožděním. Ředitelství silnic a dálnic jedná o zkrácení výstavby až o tři měsíce a vyhodnocuje ekonomické přínosy tohoto kroku. Investice dosahuje téměř sedmi miliard korun.
Práce na desetikilometrovém úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi pokračují naplno, přičemž dělníci se soustředí na dokončení třinácti mostů, které tuto trasu doplní. Nejvýznamnější most u přerovské části Předmostí už překlenul řeku Bečvu a nyní prochází betonováním po etapách. Vedoucí stavby Petr Černík přibližuje postup: „Používáme systém vozíků, kdy postupujeme v intervalech od čtyř do sedmi dnů v závislosti na podmínkách. Každý krok zahrnuje posouvání vozíku, instalaci výztuže a betonování.“
Letošní deštivé léto narušilo zemní práce, avšak díky nasazení se týmu podařilo zpoždění dohnat. Záplavy v září stavbu nezastavily. „Dostatek materiálu i lidí nám umožňuje uvažovat o zkrácení výstavby až o tři měsíce,“ tvrdí Černík. K posílení kapacit by sice bylo nutné vynaložit další finanční prostředky, ale tento krok považují za dosažitelný.
Ředitelství silnic a dálnic jedná o zkrácení výstavby se zhotovitelem, přičemž konkrétní termín by měl být jasný do konce roku. Generální ředitel Radek Mátl vysvětluje: „Aktuálně jsme ve fázi vyjednávání, kdy se snažíme vyčíslit ekonomické přínosy zkrácení stavby. Výsledek očekáváme ke konci listopadu a poté budeme schopni finalizovat dohodu a případně do konce roku podepsat potřebný dodatek.“
Tomáš Navrátil, náměstek přerovského primátora, zdůrazňuje důležitost každého dne zkrácení stavby: „Na dokončení dálnice čekáme už desítky let. Uvítali bychom jakékoliv řešení, které urychlí dokončení, avšak nesmí to být na úkor kvality.“ Výstavba této klíčové části dálnice D1, zahájená v lednu loňského roku, představuje investici téměř sedmi miliard korun.