Jízdenky za více než sto milionů a zapojení téměř všech vlaků. To je první rok provozu OneTicket

Systém jednotného tarifu, zjednodušeně OneTicket, prodal za první rok svého rutinního provozu 1 198 559 jízdních dokladů za 112 086 879 korun.


Po několikaměsíčním testování začal Systému jednotného tarifu naplno fungovat 13. prosince 2020.

„Za rok provozu jsme nezaznamenali žádný výpadek - systém, web i aplikace fungují, jak mají. Cestující díky OneTicket nemusí řešit tarify jednotlivých dopravců, studovat jízdní řády, spoje. S jednou jízdenkou nasednou do libovolného vlaku a jedou,“ shrnuje Jan Paroubek, pověřený řízením státního podniku CENDIS, který systém provozuje.

K nejčastěji kupovaným jízdenkám patří pochopitelně jednorázové (jednosměrné či zpáteční) - v uplynulém roce se jich prodalo přes milion. Lidé si rovněž kupovali traťové i síťové doklady. Přesto, že roční síťovka stojí 24 206 korun, systém jich vydal přibližně padesát.

Ministr dopravy Karel Havlíček připomíná, že rok 2021 jmenovala Evropská unie Evropským rokem železnice, aby tak podpořila využívání vlaků jako bezpečného a udržitelného způsobu dopravy. „Jednotná jízdenka je přesně tím projektem, který využívání vlaků podporuje,“ říká k tomu Havlíček a dodává: „Pevně věřím, že v budoucnu se koncept jedné jízdenky rozšíří i na autobusy a městskou hromadou dopravu.“

Nejčastěji cestující využívají OneTicket na trase Pardubice – Hradec Králové, na kterou se za rok prodalo 14 126 jednosměrných jízdních dokladů. Zpáteční doklady OneTicket si cestující nejvíce kupují na relaci Jaroměř – Hradec Králové, a to dokonce ve dvojnásobné míře než na druhou trať v pořadí, Frýdek-Místek – Frýdlant nad Ostravicí. Relace kolem Hradce Králové (do Pardubic a Jaroměře) jsou zároveň nejoblíbenější při nákupu traťových jízdních dokladů.

OneTicket lze pořídit na webu oneticket.cz, v mobilní aplikaci, ale také v pokladnách či vlacích třinácti dopravců na české železnici. I přes pohodlnou možnosti on-line nákupů je stále nejrozšířenější fyzický prodej na pokladnách. Tuto možnost využili cestující při 71 procentech svých nákupů, webovou či mobilní aplikaci využilo při nákupu 25 procent cestujících a pouze čtyři procenta nakupili jízdenku ve vlaku.

Ještě v polovině letošního června bylo prodáno pouze 350 tisíc jízdenek OneTicket. Za prázdniny došlo k nárůstu; jen za první měsíc se prodalo takřka 160 tisíc jízdenek a na konci října už byla pokořena hranice jednoho milionu.

„Výhodou OneTicket není cena, ale pohodlí. Pokud nechci při cestování vlakem nic řešit, je pro mě jedna jízdenka tím správným řešením. Ukázalo se to zejména v létě, kdy se prodávalo nejvíce, protože OneTicket byla častým parťákem na výlety, k čemuž jistě výrazně dopomohla navázaná spolupráce s CzechTourismem a portálem kudyznudy.cz,“ doplnil Paroubek.

OneTicket pomáhá také handicapovaným spoluobčanům. Jejím prostřednictvím si mohou objednat asistenci při cestě vlakem s vícero dopravci. 

Systém jednotného tarifu spustilo ve zkušebním období ministerstvo dopravy spolu s CENDISem v létě loňského roku. Od prosince 2020 pak vše funguje v plnohodnotném provozu. Letos v červnu přibyla možnost pořizování místenek a od července se zapojují i komerční spoje, tedy ty vlaky, které neobjednává ani stát ani kraje. Tyto spoje jsou provozovány především na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno.

Vše o OneTicket najdete na webu www.oneticket.cz


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 14.12.2021 09:40



0 +
 
Řemesko je OK

Hlavní zprávy