Začala dlouho očekávaná stavba posledního úseku západního obchvatu Olomouce. Tato klíčová dopravní infrastruktura je součástí plánované dálnice D35 a má za cíl ulevit dopravě mezi výpadovkami na Brno a Hradec Králové. Dostavba obchvatu byla dlouhá léta zdržována mimo jiné vleklými spory o vedení trasy.
Současná situace se stala velmi obtížnou pro řidiče, kteří čelí každodenním dopravním zácpám v blízkosti kruhového objezdu u nákupního centra. To vytvořilo tento prostor na místní komunikaci v okolí příměstských čtvrtí Olomouce a sousedních vesnic.
Podle olomouckého primátora Miroslava Žbánka (ANO) představoval nedostatek tohoto úseku důležitou překážku pro plynulost dopravy v městě. Poslední část dálničního obchvatu byla komplikována neshodou ohledně vedení trasy, především úsek okolo Křelova.
Stavba západního obchvatu bude financována z prostředků státního rozpočtu a předpokládané náklady činí 838 milionů korun. Plány předpokládají dokončení projektu v roce 2026, což znamená, že dálnice D35 spojí Mohelno na Šumpersku a Lipník nad Bečvou na Přerovsku na konci dvouletého období.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) zdůraznil, že dostavba dálnice D35 je klíčová pro zajištění alternativních tras a ulehčení dopravy na hlavní dálnici D1. V současné době je ve výstavbě celkem 31 kilometrů dálnice D35, včetně nového úseku u Olomouce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje do konce roku začít s výstavbou dalších desítek kilometrů dálnice D35. Jejich cílem je dokončit celou trasu mezi moravským východem a západem Čech do roku 2029.