Lávku využívají zejména chodci a cyklisté pro překonání frekventované čtyřproudé silnice. Důvodem její rekonstrukce je dlouhodobě špatný technický stav. K demolici stávajícího mostu město využívá aktuální uzavírky kvůli rekonstrukci průtahu, kterou provádí Ředitelství silnic a dálnic. Nová lávka by pak měla být hotová do poloviny prázdnin příštího roku.
Do 5. listopadu, do kdy trvá uzavírka průtahu, by měl být stávající most rozebraný a do poloviny prázdnin 2024 už bude hotový nový.
„Veřejnou zakázku se nám naštěstí podařilo vysoutěžit tak, abychom stihli využít aktuálně platné uzavírky kvůli rekonstrukci průtahu, kterou dělá ŘSD. Navíc jsme se po soutěži dostali na výrazně nižší částku oproti předpokládané ceně podle projektu, a to o celých 12 milionů korun,“ řekl investiční náměstek primátora města Olomouce Miloslav Tichý.
Předpokládaná cena zakázky byla 33,6 milionů korun s DPH, vítězná firma STRABAG, a.s. ji zrealizuje za 21,6 milionu korun s DPH. Na financování rekonstrukce mostu byla podána žádost o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, která by mohla dosáhnout až 100 procent uznatelných nákladů. Výsledky dotačního řízení by měly být známy koncem roku.
Starý most nahradí nová třípolová lávka z předpjatého betonu, opět pro pěší a cyklisty. Práce na stavbě nové lávky by měly začít ještě před koncem letošního roku, hotová by pak měla být do poloviny letních prázdnin 2024.
Zdroj: TZ Olomouc.eu