Konsorcium tvořené renomovaným architektem Lukášem Tallerem a zkušeným projektantem dopravních staveb Miroslavem Vondřichem zaujalo odbornou porotu svým inovativním návrhem. Hlavním lákadlem designu je elegantní střecha, která zaujme výraznou průhlednou lucernou. Důležitým aspektem je také schopnost konstrukce přizpůsobit se budoucím potřebám dopravy ve městě.
Nový železniční terminál se stane klíčovým přestupním bodem pro různé formy dopravy, včetně dálkové, příměstské i individuální. Nádraží bude sloužit nejen klasickým železničním spojům, ale i vysokorychlostním vlakům. Tím se výrazně usnadní spojení například z Olomouce přes Valašské Meziříčí a Vsetín až na Slovensko.
Připojení Hranic na síť vysokorychlostní železnice přinese obrovský přínos pro místní obyvatelstvo. 'Cesta do Olomouce trvá pouhých dvacet minut a do Brna to bude necelá hodina,' uvedl Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železnic. Očekává se, že tato snadná dostupnost přinese nové impulsy pro rozvoj Hranic i okolního regionu.
Současné nádraží, které se nachází uprostřed kolejiště, má své limity pro rozšíření a modernizaci. Proto nová budova vznikne na jiném místě v rámci stávajícího areálu, aby mohla vyhovět potřebám delších nástupišť a bezpečnějších přechodů pro cestující.
Podle aktuálního přepravního modelu se předpokládá, že do roku 2050 bude nádraží v Hranicích denně odbavovat přibližně 9 800 cestujících ve všední dny a 7 800 o víkendech. Po otevření nové vysokorychlostní tratě by měly na nádraží zastavovat až čtyři vysokorychlostní vlaky za hodinu.
Od pátku budou mít zájemci možnost prohlédnout si všechny soutěžní návrhy na výstavě v synagoze na Janáčkově ulici. Výstava bude přístupná do 21. září každé úterý, pátek a sobotu od 10 do 17 hodin.