Zahájení stavby sedmikilometrového úseku D35

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu sedmikilometrového úseku dálnice D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem, včetně tunelu Homole. Stavba by měla být dokončena do roku 2026. Nový úsek navazuje na předchozí úsek D35 Časy–Ostrov a obsahuje šest mostů a čtyři ptačí zábrany.


Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu dalšího úseku dálnice D35. Sedmikilometrový úsek spojí Ostrov a Vysoké Mýto za předpokládanou nákladovou hodnotu 3,2 miliardy korun bez DPH. Stavba bude také zahrnovat budování tunelu Homole. Dokončení těchto projektů se očekává v roce 2026.

Nový úsek dálnice navazuje na předchozí úsek D35 Časy–Ostrov, který je v provozu od předloňského prosince. Součástí nového úseku budou šest mostů a čtyři ptačí zábrany. Napojení na Vysoké Mýto je plánováno jako součást dálničního úseku Vysoké Mýto – Džbánov, na jehož výstavbě ŘSD pracuje od loňského roku.

Premiér Petr Fiala (ODS) zdůraznil důležitost těchto projektů pro dopravu, ekologii, sociální stabilitu a bezpečnost silničního provozu. Jeho vláda očekává, že letos začne stavba dalších 164 kilometrů dálnic a silnic.

Tunel Homole bude postaven pomocí metody Design & Build, což znamená, že dodavatel zpracuje projekt a následně se ujme i stavebních prací. Tunel bude částečně hlouben a částečně ražen. Tato metoda byla dříve použita při stavbě tunelu Panenská, nejdelšího silničního tunelu v zemi, Lochkovský tunel na Pražském okruhu a tunel Valík na D5.

V současnosti je ve stadiu výstavby několik úseků D35 v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Další části, například z Litomyšle do Janova, i úseky Opatovec – Staré Město a Staré Město – Mohelnice, plánuje ŘSD realizovat formou takzvaného PPP projektu, tedy v rámci partnerství mezi soukromým a veřejným sektorem.

Dálnice D35 má spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc a má poskytnout alternativní trasu k přetížené dálnici D1 při cestě z Čech na Moravu. Po svém dokončení, plánovaném za pět let, se stane s délkou 210 kilometrů nejdelší dálnicí v Česku.

Na několik vzájemně nepropojených částí D35, včetně úseků v Libereckém kraji (mezi Libercem a Turnovem), v Pardubickém kraji (mezi Sedlicí, Opatovicemi, Časy a Ostrovem) a v Olomouckém kraji (od Mohelnice přes Olomouc po Lipník nad Bečvou), se již nyní intenzivně pracuje.


Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Řemesko je OK

Hlavní zprávy

 

Vizovické Trnkobraní 2024