V obou případech půjde OneTicket také rovnou zakoupit, a to včetně místenek.
„Pokračujeme v digitalizaci a službách veřejnosti, po spolupráci s portálem CzechTourism Kudyznudy.cz je to další výrazné rozšíření dostupnosti jedné jízdenky na železnici, která umožňuje pohodlnější nákup jízdního dokladu a využívání vlaků na výlety i každodenní cestování,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Jízdenka OneTicket platí na 99 % všech spojů v Česku a díky kvalitnímu a jednoduchému vyhledávání s možností přímého nákupu teď bude pro veřejnost ještě dostupnější. U každého konkrétního spoje je také možné zjistit, zda lze uplatnit místenku, případně si ji rovnou pořídit.
„Cestující dosud hledali spoje s OneTicket pouze přes náš webový vyhledávač nebo aplikaci. Spolupráce se Seznam.cz tyto možnosti značně rozšiřuje. Jsme proto velmi rádi, že jsme získali tak významného partnera,“ říká Tomáš Tichý, IT ředitel s. p. CENDIS, provozovatel OneTicket.
Nově je tak možné najít jízdenky OneTicket přes webové rozhraní www.mapy.cz nebo na webu či v aplikaci Jízdní řády.
Jednotnou jízdenku na železnici zavedlo ministerstvo dopravy ve spolupráci se s. p. CENDIS a v ostrém režimu ji spustilo v prosinci 2020. Od té doby si ji pořídilo více než 600 tisíc lidí. Letos v červnu přibyla možnost objednání místenek a od července se zapojují tzv. komerční spoje. Ty na rozdíl od tzv. závazkových neobjednává stát, ale provozují je sami dopravci čistě na své komerční riziko. Takovéto vlaky jezdí především na tratích Praha–Ostrava a Praha–Brno.
„Těší nás, že můžeme našim uživatelům nabídnout možnost zakoupit jízdenku na vlakové spoje přímo z webu či aplikace. Hlavní výhodou jízdenek OneTicket pro naše uživatele je velice jednoduchý tarif a možnost kombinovat více dopravců. Místo věčné neustálé aktualizace tarifů jednotlivých dopravních společností a zapracovávání nejrůznějších tarifních výjimek se můžeme soustředit na další rozvoj služby,“ říká Martin Jeřábek, vedoucí týmu Mapy.cz.
Do budoucna se v rámci dalšího rozvoje systému zvažuje také spolupráce s integrovanými dopravními systémy. To znamená, že by OneTicket mohl fungovat jako tzv. door-to-door jízdenka, tedy zároveň jeden lístek na městskou i meziměstskou dopravu.