V loňském roce, přesně 14. září, došlo k tragické nehodě na Wolkerově ulici v blízkosti Výstaviště Flora. Policie zjistila, že starší žena nestačila včas vystoupit z druhého vozu tramvajové soupravy. V důsledku toho ji zachytily zavírající se dveře za horní polovinu těla.
Seniorka tak ztratila rovnováhu, nezvládla bezpečně došlápnout na zvýšenou zastávku a nešťastně upadla pod rozjíždějící se tramvaj. Státní zástupce Jaroslav Rašendorfer informoval, že řidič tramvaje tvrdí, že žena začala vystupovat po zaznění signálu, kterým byl prostor dveří již uzavřen.
Podle žalobce se řidič hájí tím, že se v době incidentu díval na všechny strany a zároveň musel sledovat prostor před sebou, což by mohlo vysvětlit, proč ženu v kritický moment neviděl. Na úterý je naplánováno soudní jednání, do kterého budou povoláni svědci přítomní v tramvaji v té době. Soudce Petr Bednařík oznámil, že rozhodnutí zatím nepadne, protože budou probírány mimo jiné znalecké posudky.
Obžaloba si nechala vypracovat znalecký posudek, se kterým však obhajoba nesouhlasí. Státní zástupce Rašendorfer nevyloučil možnost, že by se mohl uskutečnit revizní posudek nebo dokonce vyšetřovací pokus.
Podle Dopravního podniku města Olomouce řidič nepochybil. Přestože je řidiči tramvaje hrozí až šestileté vězení za usmrcení z nedbalosti, Dopravní podnik Olomouce ho nadále podporuje.
Osoba mluvčího Anna Šikorová uvedla, že i když nehoda byla velmi litována, nebylo zjištěno žádné pochybení ze strany řidiče, co se týče nastavených bezpečnostních pravidel a postupů.
Původní zpráva policie krátce po nehodě tvrdila, že ženina noha byla sevřena mezi dveřmi. To vyvolalo obavy mezi cestujícími ohledně bezpečnosti tohoto typu tramvají, zejména jak je zabráněno rozjezdu s nedovřenými dveřmi.
Na základě této nehody Dopravní podnik oznámil, že bezpečnostní systém fungoval správně a že tragédie nebyla způsobena závadou na vozidle. Mluvčí Šikorová vysvětlila, že blokovací systém tramvají typu T3 R.P blokuje rozjezd, pokud je mezi dveřmi překážka.
Po události byla provedena mimořádná kontrola všech provozovaných tramvají tohoto typu, a jak bylo potvrzeno, všechny prošly kontrolou bez závad.