V posledních několika měsících se řidiči, kteří pravidelně využívají obchvat Olomouce na dálnici D35, museli vyrovnávat s řadou komplikací. Ať už šlo o bourání mostu u Křelova, nebo o opravy estakády v olomoucké části Nemilany, omezení byla řada a byla pociťována všemi uživateli této frekventované trasy.
Již loni se dálniční estakáda v Nemilanech podrobila náročné opravě jedné poloviny. Letos přišla na řadu druhá polovina. Jak uvedl mluvčí olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal, 'první dny byly věnovány osazení dopravního značení v jednom jízdním pruhu obousměrně v režimu 1+1. Poté bude až do července doprava řízena ve dvou pruzích pro každý směr jízdy, tedy v režimu 2+2.'
Během tohoto procesu došlo k provádění komplexní výměny vozovkového souvrství a vyrovnání výškových rozdílů nosných konstrukcí. Stavbaři také implementovali protikorozní opatření, položili nové izolace a zajistili opravy švů a bezpečnostních zařízení. Součástí rekonstrukce byly i nové mostní závěry, ložiska, kabely a značení.
Zakázku na opravu získala stavební firma IDS - Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která nabídla cenu 111 milionů korun. Kromě toho byl v průběhu víkendu zbourán starý most vedoucí přes dálnici, konkrétně v úseku 253. až 261. kilometru u Křelova.